Ładowana z gniazdka hybryda w nowym Fordzie Tourneo Connect

Ładowana z gniazdka hybryda w nowym Fordzie Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect PHEV
Ford Tourneo Connect PHEV Źródło: Ford
Do siedmiomiejscowego samochodu wielozadaniowego Tourneo Connect Ford wprowadza pierwszy w segmencie hybrydowy układ napędowy typu plug-in.

Wersja Plug-In Hybrid (PHEV) umożliwia klientom przejechanie do 110 km z zasilaniem wyłącznie elektrycznym, co oznacza możliwość jazdy bezemisyjnej w coraz liczniejszych europejskich stref, gdzie wjeżdżać mogą wyłącznie pojazdy o niskiej emisji spalin.

Wraz z nowym modelem Ford kończy elektryfikację nowej generacji rodziny Tourneo, która w Europie obejmie również kompaktowe, pięciomiejscowe E-Tourneo Courier, ośmiomiejscowe E-Tourneo Custom 1,3 i dziewięciomiejscowe Tourneo Custom Plug-In Hybrid. 1,4

Zaawansowany układ PHEV

Nowy układ napędowy Tourneo Connect PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można naładować podczas podróży z publicznych ładowarek prądu stałego, dysponujących mocą do 50 kW lub ładować w domu „do pełna” korzystając z domowej instalacji prądu przemiennego do 11 kW. 6 

Klienci mogą wybierać między pięciomiejscowym Tourneo Connect PHEV lub dłuższym siedmiomiejscowym Grand Tourneo Connect PHEV z dwumiejscowym trzecim rzędem w standardzie. Nowy układ napędowy nie wpłynął na przestronność i możliwości kształtowania kabiny; po usunięciu tylnych rzędów siedzeń klienci zyskują do 3,1 m3 miejsca w bagażniku w Grand Tourneo Connect PHEV i do 2,6 m3 w Tourneo Connect PHEV. 8 

Kabinę auta wyposażono w „cyfrowy kokpit” z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami, pozwalający na łączność ze światem za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, kompatybilnego z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay. Nowy zelektryfikowany model jest również wyposażony w systemy wspomagania kierowcy, znane już z modeli Tourneo Connect z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zestaw systemów obejmuje: ułatwiający manewrowanie przyczepą system Pro Trailer Backup Assist, tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go, system utrzymania na pasie ruchu i system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu.

Ford wprowadza Tourneo Connect PHEV do gamy w trzech wersjach:

  • Trend: oferującej cyfrowy kokpit i 16-calowe felgi aluminiowe
  • Titanium: dodatkowo chromowane dodatki, relingi dachowe, przyciemniane szyby i więcej systemów wspomagających kierowcę
  • Active – mającą dodatki ochronne i stylistyczne, nawiązujące do segmentu SUV-ów, panoramiczny dach i 17-calowe felgi aluminiowe.

Czytaj też:
Auta używane. Wiemy, które auta są najchętniej kradzione, a które „bite”
Czytaj też:
Przedsiębiorcy kupują coraz więcej samochodów roboczych

Opracował:
Źródło: Ford