Słynny ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) to największy w Europie i drugi w świecie pod względem wielkości i znaczenia automobilklub (po amerykańskim AAA – American Automobile Association). Posiada własne ośrodki testowe i certyfikujące. Testy ADAC powszechnie uznawane są za wiarygodne i miarodajne.
Nigdy wcześniej niezależni testerzy ADAC nie ocenili pojazdu jako „bardzo dobry”. Teraz flagowy model w rodzinie elektrycznych Volkswagenów ID. – Volkswagenów ID.7 – uzyskał ogólną ocenę 1,5 (w Niemczech oceny są odwrotne niż w Polsce – im mniej punktów tym lepiej). Volkswagen ID.7 otrzymał najlepsze oceny w kategoriach: napęd (1,0), bezpieczeństwo (1,1) i wpływ na środowisko (1,2)
Topowy model w rodzinie elektrycznych Volkswagenów ID. uzyskał doskonałe oceny w prestiżowym teście automobilklubu ADAC: ID.7 był pierwszym pojazdem w historii, który uzyskał średnią notę 1,5, a tym samym ogólną ocenę „bardzo dobrą” w niezależnym teście przeprowadzonym przez inżynierów z największego europejskiego automobilklubu.
Bardzo dobrze lub dobrze
Każdego roku eksperci z niemieckiego automobilklubu ADAC badają około 100 pojazdów i sprawdzają ponad 350 elementów każdego z nich w siedmiu głównych kategoriach. ID.7 otrzymał doskonałe oceny w kategoriach silnik/napęd (1,0), bezpieczeństwo (1,1), środowisko/ekologia (1,2) i komfort (1,5).
Największy model elektrycznej rodziny ID. wypadł dobrze również w innych głównych kategoriach, które są uwzględniane w ogólnej ocenie: właściwości jezdne (2,1), nadwozie/bagażnik (2,3) i wnętrze (2,4) zostały ocenione jako „dobre”. Dzięki temu, że dwie z kategorii: środowisko/ekologia i bezpieczeństwo mają największą wagę, ID.7 uzyskał łączną ocenę 1,5, a tym samym – jako pierwszy samochód w historii testów ADAC – ogólną ocenę „bardzo dobrą”.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego fantastycznego wyniku. Testy przeprowadzane przez ADAC są niezwykle wymagające, a sama instytucja jest niezależna i ma doskonałą reputację. Dlatego jestem przekonany, że ta ocena może pomóc wielu potencjalnym klientom w podjęciu decyzji o wyborze flagowego modelu rodziny ID. – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Niskie zużycie i doskonałe systemy
W teście ADAC wziął udział Volkswagen ID.7 Pro z silnikiem o mocy 286 KM. Przy zużyciu 18,1 kWh/100 km w trybie mieszanym, elektryczny Volkswagen jest jednym z najbardziej ekonomicznych modeli w klasie średniej. Dzięki temu uzyskał wynik 0,7 w podkategorii „Zużycie/CO2”, a tym samym pełne pięć gwiazdek. Ten wynik udało się poprawić w podkategorii „Bezpieczeństwo czynne/systemy wspomagające”, w której ID.7 uzyskał maksymalny wynik – 0,6.
– Volkswagen ID.7 udowodnił, że bezpieczeństwo, wydajność i komfort to nie tylko kwestia ceny. To dobra wiadomość dla klientów. Nasze badania samochodów, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi są jednymi z najbardziej wszechstronnych testów ADAC, dzięki nim można szybko porównać samochody, nawet z różnych segmentów i przedziałów cenowych – powiedział Dino Silvestro, szef działu testów pojazdów w Centrum Technicznym ADAC w Landsberg am Lech.
Czytaj też:
Pierwsza jazda ID.7. To flagowy elektryk VolkswagenaCzytaj też:
„Elektryczny Passat” już wyceniony jako kombi. Można już zamawiać ID.7 ToureraCzytaj też:
Te auta Grupy Volkswagen pojawią się u dealerów w 2024 roku. Nowości ma być ponad 30Czytaj też:
Nowy rodzinny elektryk. Flagowy Volkswagen ID.7 w wersji kombi
Volkswagen ID.7