Polski producent rewolucyjnego pojazdu Triggo kończy testy

Polski producent rewolucyjnego pojazdu Triggo kończy testy

Triggo
Triggo Źródło:Triggo, IBRM Samar
Spółka Triggo szykuje kolejne testy pilotażowe w Polsce i Europie, przygotowuje produkcję seryjną swojego pojazdu i zapowiada debiut na rynku NewConnect do końca 2021 roku.

Triggo, spółka która opracowała innowacyjny w skali światowej pojazd elektryczny mający być odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, rozpoczęła pilotażowe testy w Wielkiej Brytanii. Ich istotą, jak pisze IBRM Samar, są testy zdalnego sterowania pojazdem, które mają potrwać do końca 2021 roku. – Pilotaż ten jest dla nas szczególnie ważny, gdyż przybliża Triggo do wdrożenia praktycznej koncepcji mobilności na żądanie. Dzięki niej użytkownik nie będzie musiał szukać najbliższego, wynajmowanego pojazdu. Za pomocą aplikacji na telefonie zamówi auto pod dany adres, a telefoniczny operator doprowadzi je do wskazanego celu – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo.

Triggo

Debiut na giełdzie już wkrótce

Jak czytamy, Triggo szykuje się do debiutu na rynku NewConnect, co ma nastąpić do końca tego roku. Jeszcze w maju 2021 roku spółka przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł, przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji aut. Główny cel emisji dotyczył wydatków na wstępną produkcję. Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania niezbędnych homologacji auta na rynek europejski i na niektóre stany USA. Trzeci cel stanowi przygotowanie produkcji seryjnej w Polsce.

Triggo

Mikrosamochody elektryczne przyszłością?

Według raportu IDTechEX, rynek elektrycznych mikrosamochodów MEV może osiągnąć w 2025 roku ponad 25 mld euro. Z kolei prognozy firmy Frost & Sullivan wskazują, że sprzedaż MEV osiągnie w 2030 roku poziom 1,8 mln sztuk. Według danych Berg Insight AB, w 2023 roku liczba użytkowników carsharingu ma osiągnąć blisko 227 mln osób. Frost&Sulilvan ocenia, że liczba pojazdów wykorzystywanych we flotach carsharingowych wzrośnie z 300 tys. szt. w 2018 r. do 1,1 mln szt. w 2030 r. Według wyliczeń ośrodka Brand Essence Market Research całkowita wartość tego rynku w skali globalnej na koniec 2018 r. wyniosła ok. 5,4 mld dolarów. Do końca 2025 r. branża ma wzrosnąć do blisko 11 mld dolarów.

Czytaj też:
Takiego samochodu jeszcze nie było. Jest w 100 proc. polski i zadebiutuje w Genewie

Źródło: Triggo, IBRM Samar