Na wakacje jak znalazł. Transit Custom jako kamper

Na wakacje jak znalazł. Transit Custom jako kamper

Dodano: 
Ford Transit Custom Nugget
Ford Transit Custom Nugget / Źródło: Fords
Ford wprowadził na europejskie rynki uniwersalnego kampera na bazie Transita Customa, którego nazwano Nugget. Auto przerobione zostało wspólnie ze specjalizującą się w kamperach firmą Westfalia.

Zainteresowanie caravaningiem rośnie wśród europejskich klientów od wielu lat. Także w Polsce, o rynku kamperów pisaliśmy niedawno. Ta forma spędzania wolnego czasu od lat ma swoich wiernych zwolenników, którzy cenią sobie swobodę podróżowania. W 2017 roku europejski rynek na tego typu pojazdy wyniósł 111 tysięcy. Wersja Nugget to odpowiedź marki Ford na rosnący popyt w tym segmencie.

Lepszy od konkurentów?

Transit Custom Nugget oferuje aneks kuchenny i miejsce do spania dla czterech osób. W wersji przedłużanej także umywalkę i toaletę. Za wyposażenie i aranżację odpowiada jedna z najbardziej znanych firm na świecie – Westfalia. Natomiast Ford dostarczył bazę, czyli model Transit Custom wyposażony w silnik wysokoprężny EcoBlue. Klienci mogą wybrać wersje o mocy 130 KM i 170 KM, z których każda jest dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift.

Tak jak bazowa wersja, tak i kamper ma technologie wspomagające kierowcę w długich podróżach. Należą do nich system monitorowania ruchu poprzecznego, układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych, szerokokątna kamera cofania i tempomat adaptacyjny. Za rozrywkę dla pasażerów odpowiada system Ford SYNC 3.

W aucie jak w domu

W kamperze można poczuć się jak w domu, w zależności od tego, jaką wersję się wybierze. Jest wybór pomiędzy regulowanym, uchylnym lub stałym, podwyższonym dachem. Model Nugget Plus ma podwyższony dach w standardzie. Konstrukcja Nuggeta tworzy trójpomieszczeniowy układ z aneksem kuchennym w kształcie litery L z tyłu, częścią dzienną i jadalną w części centralnej oraz pomieszczeniami sypialnymi na dachu. Można zrezygnować z hoteli, a dzięki systemowi ogrzewania także podróżować w zimniejsze dni.

Czytaj także:
Dom na kółkach. Rynek używanych kamperów w Polsce

Autem można udać się na wypoczynek z dala od cywilizacji. Jest dwupalnikowa kuchenka gazowa i zlew w aneksie kuchennym. Na żywność przewidziano 40-litrową lodówkę kompresorową, a czysta woda i ścieki są przechowywane w pokładowych zbiornikach, o pojemności 42 litrów każdy. Zewnętrzny prysznic z tyłu pojazdu również korzysta ze zbiornika.

Wokół rozkładanego stolika we wnętrzu może się zebrać do pięciu osób. Na skierowanej ku przodowi ławeczce jest miejsce dla trzech osób, podczas gdy obracane o 180 stopni fotele kierowcy i pasażera można ustawić naprzeciw nich, ku tyłowi. Ich obracanie ułatwiono dzięki zastosowaniu składanego hamulca ręcznego. Dostępny jest również rozkładany stół z dwoma krzesłami i wysuwaną markizą, umożliwiający spożywanie posiłków na świeżym powietrzu.

Czytaj także:
California z Polski. A konkretnie z Wrześni

Czytaj także