Hybryda w cenie diesla. Dobry interes czy podpucha?

Hybryda w cenie diesla. Dobry interes czy podpucha?

Mazda CX-60 PHEV 2022
Mazda CX-60 PHEV 2022 Źródło:Mazda
Importer Mazdy chwali się, że zrównał ceny 327-konnej Mazdy CX-60 w wersji hybrydowej plug-in z mocniejszym wariantem diesla (254 KM) połączonym z napędem AWD. To świetna wiadomość dla klientów. Nasuwa się jednak pytanie: gdzie jest haczyk?

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podało, że w czerwcu 2023 roku unijny rynek nowych, osobowych samochodów hybrydowych typu plug-in (PHEV) odbił od dna, a liczba rejestracji wzrosła o 13,4 proc. Poinformowało również, że udział samochodów elektrycznych w rynku UE wzrósł z 10,7 proc. do 15,1 proc. i po raz pierwszy był większy od pojazdów z silnikami Diesla. Polski importer Mazdy chyba wziął sobie te dane do serca i postanowił zachęcić swoich klientów do zakupu Mazdy CX-60 w hybrydowej wersji plug-in wyrównując jej cenę z mocniejszym wariantem diesla (254 KM) połączonym z napędem AWD. Sprawdziliśmy, czy jest to atrakcyjna oferta?

Mazda CX-60 PHEV 2022

Łatwiejszy wybór

Importer Mazdy w Polsce tłumaczy zmianę polityki cenowej łatwiejszym wyborem przez klienta. Uważa, że osoby, które wahają się, czy wybrać droższy, ale bardziej oszczędny wariant hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka, pozbędą się teraz dylematu cenowego.

„Po pierwszym półroczu 2023 r. Mazda CX-60 z napędem typu plug-in z wynikiem 507 sztuk jest drugim najchętniej wybieranym samochodem spośród wszystkich dostępnych hybryd z wtyczką”– podsumowuje Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.

Zwróć uwagę na rocznik auta

Sprawdziliśmy i faktycznie okazuje się, że bogato wyposażona Mazda CX-60 PHEV 4x4 (327 KM) w wersji Exclusive-Line ma cenę obniżoną o 17 000 zł i można ją obecnie kupić za 254 900 zł. W tej ofercie jest jednak mały haczyk. Obniżka dotyczy CX-60 hybryd plug-in, ale tylko modeli wyprodukowanych w 2022 roku. Za kwotę 254 900 zł możemy kupić CX-60 z 3,3-litrowym silnikiem Diesla o mocy 254 KM. Auto podobnie jak wariant PHEV będzie miało napęd na obie osie i automatyczną skrzynię biegów.

Mazda CX-60 PHEV 2022

Rabaty dla korzystających z firmowego finansowania

Mazda, by zachęcić klientów do zakupu wersji wysokoprężnej proponuje im skorzystanie z vouchera w wysokości 13 800 zł na dodatkowe wyposażenie lub usługi. Osoby dokonujące zakupu CX-60 mogą także skorzystać z promocyjnego finansowania Mazda Finance (np. leasing 105 proc. przy wpłacie własnej 45 proc. i 36 miesiącach finansowania z 1 proc. wykupu). Alternatywnie klienci wybierający Mazdę CX-60 PHEV z rocznika 2022 mogą wybrać w Mazda Finance leasing 100 proc. przy wpłacie własnej 45 proc. i 36 miesiącach finansowania z 1 proc. wykupu.

Mazda CX-60 PHEV 2022

Diesel sprawdzi się w trasie, hybryda w mieście

Przypomnijmy, że Mazda CX-60 zadebiutowała w 2022 r. i jest jak dotąd największym, flagowym SUV-em japońskiej marki w Europie. Wersja PHEV oferuje jednostkę benzynową 2.5 Skyactiv-G o mocy 194 KM połączoną z silnikiem elektrycznym dysponującym 129 kW i akumulator trakcyjny 17,8 kWh. Napęd ten pozwala na przejechanie na prądzie do 63 km i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 s oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej 200 km/h. Wariant PHEV jest bardzo oszczędny, ale głównie w ruchu miejskim i to pod warunkiem regularnego uzupełniania akumulatora w prąd. Z kolei mocniejsza odmiana wysokoprężna w CX-60 (3.3l e-SKYACTIV D 254 KM) jest nieco wolniejsza (0-100 km/h w 7,4 s), zużywa średnio 5,3 l/100 km (wg WLTP), ale ma za to wyższą prędkość maksymalną (219 km/h). To idealny napęd dla tych, którzy często jeżdżą w trasy i chcą holować ciężkie przyczepy.

Uczciwa oferta

Na stronach Mazdy widnieją czytelne komunikaty, że promocyjna cena CX-60 w wersji hybrydowej dotyczy modeli z rocznika 2022. Klienci zainteresowani wersją PHEV z wyprzedaży rocznika muszą się jednak spieszyć, gdyż w polskich salonach na klientów czeka niespełna 150 egzemplarzy Mazdy CX-60 PHEV z 2022roku. Przypominamy, że każdy model Mazdy sprzedawany w Polsce od 1 września 2022 r. objęty jest 6-letnią gwarancją do limitu 150 000 km.

Czytaj też:
Ten kompakt jest dostępny od ręki i ma dobrą cenę. W ofercie jest jednak mały haczyk
Czytaj też:
Druga generacja też daje frajdę. Japońskie coupe w rękach kierowcy rajdowego

Źródło: Mazda, ACEA