Akcja serwisowa w Toyotach i Lexusach. Niemal 20 tys. aut w Polsce może mieć usterkę

Akcja serwisowa w Toyotach i Lexusach. Niemal 20 tys. aut w Polsce może mieć usterkę

Toyota system e-Call
Toyota system e-Call Źródło:Toyota
Toyota i Lexusy słyną z niezawodności, ale w samochodach tych marki także zdarzają się problemy techniczne. Tym razem akcją serwisową objętych jest aż 20 modeli. Na szczęście usunięcie usterki dla ich właścicieli będzie mało problematyczne.

W sierpniu i we wrześniu bieżącego roku informowaliśmy od dwóch akcjach serwisowych w Toyocie. Pierwsza dotyczyła usterki systemu e-Call występującej w modelach Proace oraz Proace City BEV. Drugi problem związany był ze sportowym GR86 i dotyczył możliwości wystąpienia awarii kierunkowskazów i świateł awaryjnych.

Funkcja e-Call w Toyotach

Usterka systemu eCall

Tym razem Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w Toyotach oraz Lexusach w wyprodukowanych w RPA, Czechach, Francji, Japonii, Turcji, USA i Wielka Brytania może pojawić się usterka funkcji e-Call. Gdy wystąpi, osoba znajdująca się w pojeździe nie jest ostrzegana, że system nie jest w stanie nawiązać połączenia alarmowego.

Akcja serwisowa w 20 modelach Toyoty i Lexusa

Problem dotyczy niemal wszystkich modeli Toyoty oraz kilku Lexusa wyprodukowanych w latach 2020-2023. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce łącznie 19 291 samochodów.

Poniżej lista aut w których do czasu naprawy może nie być możliwy dostęp do funkcji e-Call:

Modele Toyoty

  • AYGO (okres produkcji: 27.09.2022-03.08.2023)
  • bZ4X (okres produkcji: 29.03.2022-04.07.2023)
  • CAMRY (okres produkcji: 19.05.2023-30.06.2023)
  • C-HR TMMT (okres produkcji: 05.01.2022-01.08.2023)
  • COROLLA (okres produkcji: 09.10.2020-04.08.2023)
  • COROLLA CROSS (okres produkcji: 20.07.2022-04.07.2023)
  • HIGHLANDER (okres produkcji: 02.02.2023-12.06.2023)
  • Hilux (okres produkcji: 07.09.2021-05.06.2023)
  • MIRAI (okres produkcji: 26.01.2023-27.04.2023)
  • PRIUS/PHEV (okres produkcji: 15.03.2023-07.07.2023)
  • RAV4 (okres produkcji: 06.10.2022-18.07.2023)
  • RAV4 PHV (okres produkcji: 24.11.2022-07.07.2023)
  • YARIS (okres produkcji: 14.06.2021-03.08.2023)
  • YARIS CROSS (okres produkcji: 15.07.2021-28.07.2023)

Lexus

  • ES (okres produkcji: 12.01.2023-26.06.2023)
  • LS500/500H (okres produkcji: 10.02.2023-12.06.2023)
  • NX (okres produkcji: 16.11.2021-10.07.2023)
  • RX (okres produkcji: 20.12.2022-03.07.2023)
  • RZ (okres produkcji: 02.02.2023-29.06.2023)
  • UX (okres produkcji: 09.09.2022-06.07.2023)

Nie trzeba nawet jechać do ASO

Naprawa usterki w ww. modelach Toyoty i Lexusa będzie mało problematyczna dla ich właścicieli, gdyż do jej usunięcia nie będzie konieczna wizyta w serwisie. Importer Toyoty w Polsce zadeklarował, że urządzenia telematyczne (DCM) zostaną automatycznie zaktualizowane przez SMS wysłany bezpośrednio do pojazdu. Nie ma więc potrzeby wykonywania żadnych napraw w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich.

Czytaj też:
Ma twardy „zawias”, wolnossący silnik i napęd na tylną oś. To niestety wymierający gatunek
Czytaj też:
Akcja serwisowa w ponad 3 mln aut Kii i Hyundaia. Usterka może doprowadzić do pożaru

Opracował:
Źródło: UOKiK