Takiego nadwozia nikt się po Volkswagenie nie spodziewał. Nowy Arteon już jest

Takiego nadwozia nikt się po Volkswagenie nie spodziewał. Nowy Arteon już jest

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake Źródło:Volkswagen
Niemiecka marka pokazała nowego Arteona. Przy okazji zaprezentowano także nadwozie, które zaskoczyło świat, Arteona Shooting Brake.

Lepszy Passat? To określenie przylgnęło do Arteona pierwszej generacji. Było nieco krzywdzące i szufladkujące, ale z drugiej strony pokazywało to, na czym Volkswagenowi zależało. Z jednej strony Arteon był powiem funkcjonalny i dynamiczny, korzystający z zaufania do Volkswagena jako marki, z drugiej awangardowy, będący stosunkowo przystępnym cenowo Gran Turismo.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Teraz Volkswagen pokazał następcę Arteona, a przy okazji zaszokował świat i zaprezentował drugą wersję tego samochodu – Shooting Brake. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Według VW „stylistyka Arteona nie naśladuje żadnych wzorów, ani nie podąża za żadnymi trendami”. Design tego auta wyróżnia je w masie innych samochodów od początku, teraz model nabrał jeszcze większego wyrazu. Ponadto po raz pierwszy Arteona można zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik. Bagażnik Arteona (wersja fastback) ma pojemność 563 litrów. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów (w fastbacku do 1.557 l). Podłogaprzedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
We wnętrzu obydwu modeli znajduje się nowa tablica rozdzielcza dopasowana do charakteru auta. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google). Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Techniczne innowacje zastosowano nie tylko w silnikach, lecz także w dziedzinie systemów asystujących IQ.DRIVE. Nowością w Arteonie jest Travel Assist umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Dzięki niemu kierowca może znacznie wygodniej i bezpieczniej poruszać się w korku oraz w miejscu robót drogowych. Elementem systemu Travel Assist jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają też funkcja Lane Assist, dzięki której samochód jest utrzymywany na środku wyznaczonego pasa ruchu, oraz system awaryjnego hamowania Front Assist z funkcją rozpoznawania obecności pieszych na jezdni. Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni) oraz zapewnia dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid) do wyboru. Jednostki TSI osiągają moc 150 KM, 190 KM, 280 KM i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 156 KM i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 115 KM. Jednostki TDI osiągają moc 150 KM i 200 KM.

Nowy VW Arteon i Arteon Shooting Brake
Po raz pierwszy w rodzinie Arteona pojawia się również model spod znaku R – najbardziej sportowych spośród wszystkich odmian modeli Volkswagena. Spora jest moc silnika wynosząca 320 KM. Volkswagen opracował nową technologię „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół.
Czytaj też:
Wyciekły zdjęcia i dane przełomowego SUV-a Volkswagena
Czytaj też:
Z czym kojarzą nam się marki samochodów?

Opracował:
Źródło: VW