Jest nowy Focus ST. 280 koni mocy i doskonałe prowadzenie

Jest nowy Focus ST. 280 koni mocy i doskonałe prowadzenie

Nowy Ford Focus ST
Nowy Ford Focus ST / Źródło: Ford
Ford zaprezentował 14 października nowego Focusa ST, przygotowanego przez Ford Performance, który będzie dostępny w wersji pięciodrzwiowej i kombi z dynamicznymi jednostkami benzynowymi.

Nowy Focus ST charakteryzuje się sportową stylistyką nadwozia. Elementy ją podkreślające to górna i dolna przednia osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, duże boczne otwory wentylacyjne, listwy progowe oraz aerodynamicznie dobrane spojlery w dolnej części przedniego pasa nadwozia i w tylnej części dachu. 18-calowe felgi aluminiowe montowane są w standardzie, ale dostępne jako opcja są również felgi 19-calowe.

Nowy Ford Focus ST

We wnętrzu Focusa ST znajdują się zupełnie nowe fotele Performance Seats, opracowane przez producenta. Dzięki konstruktorom z Ford Performance, fotele gwarantują doskonałe podparcie i komfort zarówno na wyczynowym torze, jak i podczas szybszych jazd. Fotele te otrzymały certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) - Kampanii na rzecz zdrowszych pleców. Czternastopozycyjna, elektryczna regulacja foteli, w tym czterostopniowa regulacja podparcia lędźwiowego, pomaga kierowcy przyjąć idealną pozycję za kierownicą, a dostępne w standardzie podgrzewanie foteli podnosi komfort w chłodne dni.

Focus ST z 280-konnym silnikiem

Nowy Focus ST jest napędzany 2,3-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 280 KM, rozwijającym moment obrotowy 420 Nm, wspomaganym przez turbosprężarkę typu twin-scroll z systemem anti-lag. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardowo wyposażona w funkcję wyrównania prędkości obrotowej silnika i przekładni, co z opcjonalnym pakietem X Pack zapewnia płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć. Dostępna jest również siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami zmiany biegów.

Nowy Ford Focus ST

Rodzinne auto ze szperą

Wśród zaawansowanych rozwiązań, poprawiających właściwości jezdne, należy wymienić elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który poprawia zachowanie samochodu na zakrętach oraz przyczepność podczas przyspieszania, a także opcjonalny system płynnej kontroli tłumienia drgań, który 500 razy na sekundę monitoruje pracę układu kierowniczego, hamulcowego, zawieszenia i czujników nadwozia, aby dostosować reakcje amortyzatorów, poprawiając tym samym komfort jazdy i sterowność na łukach.

Modele ST ze zmodernizowanym pakietem X są wyposażone w reflektory Dynamic Pixel LED, 19-calowe felgi aluminiowe oraz dodatkowy tryb Torowy w zestawie wybieranych trybów jazdy, który przestraja oprogramowanie sterujące wspomaganiem elektrycznym (EPAS) dla dostarczenia większej ilości informacji zwrotnych z układu kierowniczego, wyostrza reakcje na zmiany położenia pedału przepustnicy, a system ESC daje kierowcy większą swobodę działania.

Czytaj też:
Polski bestseller w nowej odsłonie.Co warto wiedzieć o nowym Fordzie Focusie?

Galeria:
Nowy Ford Focus ST
Źródło: Ford
 0

Czytaj także