Debiut nowego Lexusa ES. Cyfrowe lusterka spodobają się biznesmenom?

Debiut nowego Lexusa ES. Cyfrowe lusterka spodobają się biznesmenom?

Lexus ES
Lexus ES Źródło: Lexus
Lexus pokazał unowocześniony model ES. Jest mniejszy niż LS, który jest flagowym modelem Lexusa, ale teraz już nie mniej luksusowy.

Nowy model to auto po zmianach, które w wielu przypadkach są kluczowe. Zastosowano usprawnienia i usztywnienia elementów tylnego zawieszenia, aby zapewnić nowy poziom stabilności w takich sytuacjach, jak np. gwałtowna zmiana pasa ruchu przy wysokiej prędkości. Natomiast wersja ES F SPORT została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie AVS, wykorzystujące nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe było uzyskanie zarówno komfortu amortyzacji, jak i lepszej reakcji na ruchy kierownicą.

Ponadto nowy ES wyposażony został w innowacyjne technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego w najnowszej wersji pakietu Lexus Safety System + 2.5, zapewniające użytkownikom auta wyższy poziom bezpieczeństwa.

Hamowanie i napęd. Drobne i kluczowe zmiany

Lepiej wyczuwalny jest też pedał hamulca, a przez to wyższa jakość hamowania. Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

Nowy Lexus ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.

Nowy Lexus ES. Więcej bezpieczeństwa

Samochód jest wyposażony w zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu. Ponadto zastosowano nowe, lepsze kamery w systemie Digital Side View Monitor. Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), który teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System radarowego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control wzbogacono o funkcję kontroli prędkości w łuku, która reguluje prędkość pojazdu, z wyprzedzeniem dostosowując ją do przebiegu drogi,

Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

Czytaj też:
Nowy Lexus LF-Z. To auto nie jest hybrydowe

Galeria:
Lexus ES
Źródło: Lexus